Ω Αδελφέ, Που Είσαι; (O Brother, Where Art Thou?) – 2000

Βλέποντας πρόσφατα το Ω Αδελφέ, Που Είσαι; συνειδητοποίησα πόσο λίγες ταινίες με τον George Clooney έχω δει. Το ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι ότι η τελευταία ταινία του που είδα αμέσως όταν προβλήθηκε για πρώτη φορά ήταν το Gravity το 2013, και η αμέσως προηγούμενη ήταν η Συμμορία των 11 το 2001.

Ναι, στην συνείδηση του ευρύ κοινού, και κυρίως του γυναικείου, είναι το απόλυτο σεξ σύμπολ. Ναι, αυτήν την ιδιότητα χρησιμοποιεί για να πιει τον καλύτερο εσπρέσο. Ναι, έχει υπάρξει ο χειρότερος Batman στην χειρότερη, αλλά και cult-ότερη, ταινία Batman ever (Arnie λείπεις).

Ο George Clooney όμως έχει κάνει και πολλές ‘σοβαρές’, ποιοτικές και ενίοτε βαριές ταινίες, που στο άκουσμα και μόνο του χαρακτηρισμού τους ως γεωπολιτικά-δικαστικά δράματα, θα ψάξεις κάτι άλλο. Καληνύχτα και Καλή Τύχη, Syriana και Michael Clayton είναι μόνο μερικοί από τους τίτλους ταινιών στις οποίες ο Clooney έχει διαπρέψει, είτε ως ηθοποιός, είτε ως σκηνοθέτης.

Η Ταινία

Καπάτσος αυτάρεσκος κρατούμενος (George Clooney) δραπετεύει με δύο συγκρατούμενους του (John Turturro, Tim Blake Nelson) από καταναγκαστικά έργα σε ένα δρόμο του Μισισιπή κάπου στα 30s, και ξεκινούν ένα ταξίδι με σκοπό να βρουν έναν κρυμμένο θησαυρό.

Καταρχάς ο τίτλος. Η μισή έρευνα για αυτό το άρθρο έγινε για αυτόν. To Ω Αδελφέ, Που Είσαι; βασίζεται λοιπόν στην ταινία Sullivan’s Travels του 1941, σύμφωνα με το σενάριο της οποίας, ο πρωταγωνιστής ήθελε να σκηνοθετήσει μια ταινία με αυτόν τον τίτλο. Το Art Thou δεν είναι άλλο από την αρχαϊκή βρετανική μορφή του are you.

Οι αδελφοί Κοέν λοιπόν, φαίνεται να το έψαξαν πολύ, δικαιολογώντας για ακόμα μια φορά τον αντισυμβατικό τους χαρακτήρα ως σκηνοθέτες και σεναριογράφοι. Μάλιστα το πήγαν ένα βήμα παραπέρα, αφού, παρόλο που η ταινία βασίζεται στις περιπέτειες του Οδυσσέα, δεν έχουν διαβάσει την Οδύσσεια ούτε μια φορά.

Οι προσδοκίες για το Ω Αδελφέ, Που Είσαι; ήταν μεγάλες, μετά την απήχηση και την επιτυχία που είχαν οι δύο προηγούμενες ταινίες τους, το Fargo και ο Μεγάλος Λεμπόφσκι. Παρόλο που κινούταν στο ίδιο πνεύμα του ότι να ‘ναι, δεν τις πλησίασε ούτε στο ελάχιστο.

Το Ω Αδελφέ, Που Είσαι; δεν είχε καμία συνοχή, οι σκηνές ήταν ασύνδετες και γενικά σου έβγαζε την αίσθηση προχειροδουλειάς. Όσο και αν προσπάθησε ο George Clooney (Ραντεβού στον Αέρα, Gravity), οι ερμηνείες κινήθηκαν επίσης σε ρηχά νερά, με τους Turturro (Barton Fink, The Night Of) και Nelson (The Ballad of Buster Scruggs), αλλά και την Holly Hunter (Μαθήματα Πιάνου) aka Penny aka Πηνελόπη, να είναι μέτριοι.

Ερμηνευτικά, ευχάριστη νότα ήταν μόνο ο John Goodman (The Artist, 10 Cloverfield Lane) ως άλλος κύκλωπας Πολύφημος. Στα συν και το soundtrack της ταινίας, που σε συνδυασμό με την προτεινόμενη για Όσκαρ φωτογραφία, σε ταξίδευε στον αμερικανικό νότο.

Να τη δω;

Υπάρχουν καλύτερες επιλογές. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον δημιουργείται μόνο από το γεγονός ότι ξέρεις πάνω κάτω την Οδύσσεια (αν όχι, βρες το συμπαθητικό πλέον βιβλίο του Γυμνασίου με το θαλασσί εξώφυλλο), και προσπαθείς να βρεις στην ταινία σκηνές που σχετίζονται με αυτή.

Ίσως σας ενδιαφέρουν…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *