Ο Απολογισμός των Όσκαρ 2019

Πάνε λοιπόν και τα Όσκαρ. Σιγά σιγά το φιλοθεάμον κοινό θα δώσει τόπο στην οργή κατά των κριτικών που κατακεραυνώνουν το Πράσινο Βιβλίο, που αντικειμενικά θα ξεχαστεί πιο γρήγορα από κάθε άλλη ταινία που πήρε Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας (ναι, και από την Μορφή του Νερού).

Επίσημα πια μπαίνουμε στην περίοδο που ο κόσμος θα σταματήσει να ασχολείται τόσο πολύ με τις ταινίες που βγαίνουν κάθε εβδομάδα στους κινηματογράφους. Αντίθετα θα στρέφεται σε ταινίες περασμένων ετών που δεν πρόλαβε να δει, ή ακόμα και ξεχασμένα διαμαντάκια που έχει δει, αλλά πρέπει οπωσδήποτε να φρεσκάρει.

Πριν από όλα αυτά όμως, ας κάνουμε έναν απολογισμό της κινηματογραφικής χρονιάς που μόλις έκλεισε.

Αδιαμφισβήτητος νικητής της βραδιάς των Όσκαρ ήταν το Bohemian Rhapsody με ποσοστό επιτυχίας 80%, αφού πήρε 4 από τα 5 βραβεία για τα οποία προτάθηκε. Και αν το βραβείο Α’ Αντρικού Ρόλου που πήρε ο Rami Malek ήταν αναμενόμενο, δεν ισχύει το ίδιο και για τα άλλα τρία.

Στις κατηγορίες Ηχητικού Μιξάζ και Ηχητικού Μοντάζ σαφώς και έπαιζε δυνατά – μόνο η σκηνή του Live Aid αρκεί για να το καταλάβεις. Ήλπιζα όμως ότι δεν θα τα δώσουν σε μια μουσική ταινία, που ήταν το πιο προφανές, αλλά σε μια ταινία που ο ήχος ήταν κομμάτι όλης της εμπειρίας και βοηθούσε στην διαμόρφωση των συναισθημάτων του θεατή, όπως ο Πρώτος Άνθρωπος.

Όσο για το Μοντάζ, όλα τα προγνωστικά ήταν με το Vice, η Ευνοούμενη ήταν το απόλυτο outsider, αλλά στο τέλος το βραβείο κατέληξε στο Bohemian Rhapsody, δίνοντας μας την δεύτερη μεγαλύτερη έκπληξη της βραδιάς.

Η πρώτη δεν ήταν άλλη από την κατάκτηση του βραβείου Α’ Γυναικείου Ρόλου από την Olivia Colman της Ευνοούμενης. Πολύς κόσμος πήγε στον κουβά, αφού το να πάρει η Glenn Close το αγαλματάκι ήταν τόσο πιθανό όσο το να υποβιβαστεί φέτος ο Απόλλων Αθηνών.

Η Glenn Close μπορεί λοιπόν να ρίξει το φταίξιμο που δεν πήρε το πρώτο της Όσκαρ στο…Black Panther. Αν η Ευνοούμενη έπρεπε να πάρει ένα Όσκαρ, θα μπορούσαν μαζί με το Black Panther να μοιραστούν τις κατηγορίες Κοστουμιών και Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης, παρόλο που η ταινία του Λάνθιμου ήταν φαβορί και στις δύο. Όμως OscarsSoWhite, οπότε ας τα δώσουμε και τα δύο στο Black Panther. Και η Ευνοούμενη θα μείνει με άδεια χέρια? Πάμε να το συμμαζέψουμε όσο μπορούμε. Σκηνοθεσία και Φωτογραφία έχει καπαρώσει ο Cuarón για το Roma, και Β’ Γυναικείου η Regina King για το If Beale Street Could Talk. Τι μας μένει? Καλύτερης Ταινίας, Πρωτότυπου Σεναρίου, Α’ Γυναικείου και Μοντάζ. Και αν δεν δώσουμε Ταινίας και Σεναρίου στο Πράσινο Βιβλίο, θα μείνει τόσο εμβληματική ταινία μόνο με αυτό του Β’ Αντρικού? Μοντάζ στην Ευνοούμενη δεν δίνουμε γιατί έτσι, θα κάνουμε την έκπληξη και θα το δώσουμε στο Bohemian Rhapsody. Κάπως έτσι άρχισε να λούζει κρύος ιδρώτας την Glenn Close και το Α’ Γυναικείου κατέληξε στην Colman.

Αυτό ήταν και το μοναδικό βραβείο – από τα δέκα – που πήρε η Ευνοούμενη, η οποία με ποσοστό 10% είχε την χειρότερη απόδοση από όλες τις ταινίες. Όχι ότι ήταν φαβορί σε πολλές κατηγορίες, αλλά το 1 στα 10 φαίνεται κάπως, και ας πανυγηρίζουν όλοι ένθεν και ένθεν, εκείθεν και εντεύθεν. Η τελευταία ταινία με 1 στα 10 βραβεία ήταν το Tootsie το 1982, ενώ για λίγο δεν έπιασε την επίδοση του Οδηγού Διαπλοκής, που ενώ είχε 10 υποψηφιότητες, έφυγε με άδεια χέρια.

Μεταξύ του 80% και του 10% της καλύτερης και χειρότερης απόδοσης αντίστοιχα, βρίσκουμε το Πράσινο Βιβλίο να φεύγει τελικά με 3 στα 5 αγαλματάκια και ένα 60%, αλλά και το Black Panther με 3 στα 7 και ποσοστό 47%. Καθόλου άσχημα για υπερηρωική ταινία.

Ο Cuarón με το Roma μπήκε με ένα σίγουρο 30% (και τελικά έμεινε εκεί), αφού είχε τα βραβεία Σκηνοθεσίας, Φωτογραφίας και Ξενόγλωσσης Ταινίας στο τσεπάκι του, ενώ ο Spiderman δεν μπορεί να υπερηφανεύεται για το 100% επιτυχίας του, αφού στην κατηγορία Animation έπαιζε μόνος του.

Ίσως σας ενδιαφέρουν…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *