The Oscars 2018

Έπρεπε να περάσουν 8 χρόνια για να δούμε τους νικητές των Όσκαρ χορτασμένοι από λαγάνα και χαλβά. Συνήθως πρώτα γινόταν η απονομή των βραβείων και (ακόμα και μια μέρα) μετά επιδιδόμασταν σε ένα από τα μεγαλύτερα φαγοπότια των ελληνικών εθίμων. Έπειτα λοιπόν από αυτήν την άχρηστη πληροφορία που λίγους θα ενδιαφέρει, ας δούμε πόσο προβλέψιμα είναι τα φετινά Όσκαρ.

Καλύτερη Ταινία

Δεδομένου ότι φέτος δεν υπάρχει ταινία με το ‘light’ στο όνομα της, όπως το Spotlight και το Moonlight που πήραν το βραβείο τις δύο προηγούμενες χρονιές, υπάρχει μια αγωνία, ένα σασπένς ρε αδερφέ για το ποιος θα το σηκώσει φέτος. Οι Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι έχει όλα τα φόντα, και είναι και το πρώτο φαβορί. Το μόνο που μπορεί να κάνει την έκπληξη θα είναι το Να με Φωνάζεις με το Όνομα Σου. Περί εκπλήξεως θα πρόκειται, αλλά είμαστε υποψιασμένοι πλέον.

Καλύτερος Α’ Αντρικός Ρόλος

Όλος ο κόσμος έχει βουίξει ότι θα το πάρει ο Gary Oldman για την ερμηνεία του στην Πιο Σκοτεινή Ώρα, εμείς θα το αρνηθούμε; Ο ανταγωνισμός του δεν είναι μεγάλος, καθώς ο Daniel Day-Lewis (Phantom Thread) φέρει μόνο την βαρύτητα του ονόματος του, οι Denzel Washington (Roman J. Israel, Esq.) και Daniel Kaluuya (Get Out) δεν διεκδικούν κάτι παραπάνω από την υποψηφιότητα, και ο Timothée Chalamet (Να με Φωνάζεις με το Όνομα Σου) έχει ένα από τα μεγαλύτερα hypes, αλλά το Όσκαρ από τον Oldman δύσκολα θα το πάρει.

Καλύτερος Α’ Γυναικείος Ρόλος

Ότι και να πούμε για να περιγράψουμε την ερμηνεία της Frances McDormand στις Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι θα είναι λίγο. Είναι από αυτές που θα συζητάμε για πολλά χρόνια ακόμα. Ο ρόλος της Sally Hawkins όμως στην Μορφή του Νερού είναι πιο ιδιαίτερος, γεγονός που την καθιστά πρώτο φαβορί, παρόλο που η ερμηνεία της δεν είναι τόσο δυνατή όσο της McDormand. Προβλέπεται κονταροχτύπημα. Η Margot Robbie για το I, Tonya, ο δεινόσαυρος των υποψηφιοτήτων Meryl Streep για το The Post και η Saoirse Ronan για το Lady Bird συμπληρώνουν την πεντάδα (αν και η τελευταία θα είχε κάποιες αξιώσεις αν δεν ήταν η McDormand και η Hawkins).

Καλύτερος Β’ Αντρικός Ρόλος

Παρομοίως με την προηγούμενη κατηγορία, οι Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι έκαναν πάταγο και στην κατηγορία του Β’ Αντρικού Ρόλου. Δύο παρακαλώ υποψηφιότητες, και μάλιστα ισάξιες. Ο Sam Rockwell δίνει ρέστα και ο Woody Harrelson δίνει μια συγκινητική και συμπαγή ερμηνεία. Το βραβείο θα πάει λογικά στον πρώτο. Οι Christopher Plummer (All the Money in the World), Richard Jenkins (Η Μορφή του Νερού) και Willem Dafoe (The Florida Project) δεν έχουν καμία τύχη.

Καλύτερος Β’ Γυναικείος Ρόλος

Όπως και στις υπόλοιπες ερμηνευτικές κατηγορίες, έτσι και εδώ τα πράγματα δείχνουν να έχουν πάρει τον δρόμο τους. Η Allison Janney για το I, Tonya είναι το απόλυτο φαβορί και μάλλον θα είναι και αυτή που θα πάρει το αγαλματάκι. Έτσι για την ιστορία, υποψήφιες είναι ακόμα η Octavia Spencer (Η Μορφή του Νερού), η Laurie Metcalf (Lady Bird), η Lesley Manville (Phantom Thread) και η Mary J. Blige (Mudbound).

Καλύτερη Σκηνοθεσία

Μάλλον ούτε φέτος θα το πάρει ο Nolan για την Δουνκέρκη. Παρά τις αντιρρήσεις για τις τεχνικές που επιμένει να χρησιμοποιεί σε κάθε του ταινία, το αποτέλεσμα είναι σαφώς καλύτερο από αυτό που πέτυχε ο Guillermo del Toro στην Μορφή του Νερού, ο οποίος χαρακτηρίζεται ως φαβορί. Παραδοσιακά, χώρος για εκπλήξεις δεν υπάρχει σε αυτήν την κατηγορία, οπότε μάλλον θα το πάρει ο Μεξικανός, συνεχίζοντας την κυριαρχία της χώρας του τα τελευταία χρόνια, μετά τον Cuarón που πήρε το Όσκαρ το 2014 για το Gravity και τον Iñárritu που έκανε back to back το 2015 και 2016 με το Birdman και την Επιστροφή αντίστοιχα. To Phantom Thread ποντάρει στην εμπειρία του Paul Thomas Anderson, αλλά δύσκολα θα το πάρει, ενώ τα Lady Bird και Get Out καταγράφουν άλλη μια υποψηφιότητα.

Καλύτερο Πρωτότυπο Σενάριο

Όπως έχουμε ήδη πει η υποψηφιότητα για την Μορφή του Νερού σε αυτήν την κατηγορία είναι αστεία. Το ακλόνητο φαβορί είναι και εδώ οι Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι, αν και τα Get Out και Lady Bird ίσως κάνουν την έκπληξη. Η πέμτπη υποψηφιότητα ανήκει στο The Big Sick.

Καλύτερο Διασκευασμένο Σενάριο

Και εδώ υπάρχει φαβορί, και ακούει στο Να με Φωνάζεις με το Όνομα Σου, μπαίνοντας έτσι στην λίστα με τους μεγάλους νικητές των Όσκαρ, αφού θα είναι μάλλον και το μοναδικό βραβείο που θα πάρει. Οι άλλες υποψήφιες ταινίες έχουν στην πλειοψηφία τους μία μόνο υποψηφιότητα συνολικά (The Disaster Artist, Molly’s Game, Logan), κάτι που υποδεικνύει ότι μπήκαν απλά για να γεμίσουν την πεντάδα, την οποία συμπληρώνει το Mudbound.

Καλύτερη Φωτογραφία

Η φωτογραφία στην Δουνκέρκη είναι υπέροχη, όπως είναι και στο Blade Runner 2049. Όποια ταινία από τις δύο και να πάρει το βραβείο θα είναι δίκαιο αποτέλεσμα. Ελαφρύ προβάδισμα πάντως μάλλον έχει το δεύτερο. Η Μορφή του Νερού κρυφοκοιτάζει έχοντας τον τίτλο του αουτσάιντερ, ενώ το Mudbound και η Πιο Σκοτεινή Ώρα δεν θα κάνουν πολλά.

Καλύτερο Μοντάζ

Εδώ η Δουνκέρκη είναι το αδιαφιλονίκητο φαβορί, αν και περιέργως ούτε το Inception ούτε το Interstellar είχαν υποψηφιότητες σε αυτήν την κατηγορία. Αν ο Nolan δεν πάρει το Όσκαρ Σκηνοθεσίας, τουλάχιστον θα αναδειχτεί η δουλειά του μέσα από το βραβείο που ενδέχεται να πάρει η Δουνκέρκη. Ο δυνατότερος αντίπαλος είναι μάλλον το Baby Driver, αν και δεν αποκλείεται να δούμε την Μορφή του Νερού ή τις Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι να κερδίζουν στο νήμα με την φόρα που θα έχουν. Το I, Tonya δεν διεκδικεί κάτι εδώ.

Καλύτερο Animation

Η Pixar έχει βαλθεί να μας τρελάνει βγάζοντας χρόνο με το χρόνο όλο και πιο επιτυχημένες ταινίες. Το Coco έχει τις ίδιες πιθανότητες που είχε και το Inside Out, και δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην πάρει το Όσκαρ.

Στις κατηγορίες Ηχητικού Μοντάζ και Μιξάζ παίζουν δυνατά τρεις ταινίες: το Baby Driver, η Δουνκέρκη και το Blade Runner 2049, χωρίς να μπορούν να βγουν ασφαλή συμπεράσματα. Ένα ‘τικ’ παραπάνω θα το δίναμε στην Δουνκέρκη. Τα Οπτικά Εφέ από την άλλη θα πάνε μάλλον στο Blade Runner 2049, αφού άλλο ένα Star Wars δείχνει να μπήκε για την τιμή των όπλων στις τεχνικές κατηγορίες.

Το Καλύτερο Μακιγιάζ πάει με κλειστά τα μάτια στην μεταμόρφωση του Gary Oldman στην Πιο Σκοτεινή Ώρα, κάτι που ίσως συνοδευτεί και από το βραβείο για τα Καλύτερα Κουστούμια, παρόλο που το Phantom Thread έχει πιο ισχυρή υποψηφιότητα σε αυτήν την κατηγορία. Τέλος, το Όσκαρ Καλύτερο Τραγουδιού ίσως καταλήξει στο This Is Me του The Greatest Showman, όπως έγινε και στις Χρυσές Σφαίρες, ενώ το βραβείο Καλύτερης Μουσικής θα καταλήξει μάλλον δικαιωματικά στον Alexandre Desplat για την Μορφή του Νερού. Την καλλιτεχνική διεύθυνση ποτέ δεν την κατάλαβα σαν κατηγορία. Ας νικήσει ο καλύτερος.

Ίσως σας ενδιαφέρουν…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *