The Oscars 2020

Κοίτα να δεις που φέτος μερικοί θα κόβουν πρωτοχρονιάτικη πίτα σε αυτές τις εκδηλώσεις που για κάποιον ανεξήγητο λόγο τις διοργανώνουν μέσα στον Φλεβάρη, και θα συζητούν την απονομή των Όσκαρ. Νωρίτερα από κάθε άλλη φορά στα χρονικά, μετράμε πλέον αντίστροφα για την τελετή απονομής των βραβείων στις 9 Φεβρουαρίου.

Παρά το γεγονός ότι πολλά μέλη της Ακαδημίας τρέχουν και δεν φτάνουν προκειμένου να ψηφίσουν, φέτος τα Όσκαρ είναι ακόμα πιο προβλέψιμα και δεν αναμένονται ιδιαίτερες εκπλήξεις. Η άλλη οπτική βέβαια λέει, να δούμε που θα κάτσει η μπίλια της φετινής έκπληξης. Και πέρυσι πχ για το Όσκαρ Α Γυναικείου Ρόλου πήγε κόσμος και κοσμάκης στον κουβά με την Olivia Colman της Ευνοούμενης, που το πήρε από το ακλόνητο φαβορί Glenn Close του The Wife.

Συνοπτικά, το Joker προηγείται με 11 υποψηφιότητες, ενώ ακολουθούν ο Ιρλανδός, το 1917 και το Κάποτε στο Χόλλυγουντ με 10. Αυτό βέβαια σημαίνει και μεγαλύτερα ποσοστά αποτυχίας, αφού ρεαλιστικά κάθε μια από όλες αυτές τις ταινίες πλην του 1917, θα πάρουν από 0 έως 2 βραβεία.

Σημαντική παρουσία όμως έχουν και τα Παράσιτα, η Ιστορία Γάμου, οι Μικρές Κυρίες και το Τζότζο που ακολουθούν με 6 υποψηφιότητες η κάθε μία. Σε μια λογική διαμοιρασμού που επικρατεί τελευταία, ελλείψει βέβαια και του 1917 στις περισσότερες κατηγορίες στις οποίες η κάθε μία από τις 4 είναι φαβορί, όλες θα πάρουν λογικά το κατιτίς τους.

Καλύτερη Ταινία

Φέτος ήταν μια καλή χρονιά. Σε αντίθεση με την περσινή χρονιά, που πραγματικά δεν έλαμψε καμία ταινία, αυτήν την φορά έχουμε το 1917 που ακόμα και τα 10 Όσκαρ να έπαιρνε δεν θα προξενούσε καμία έκπληξη. Μετά την βράβευση του και στα BAFTA πριν μερικές μέρες, αλλά και στις Χρυσές Σφαίρες πριν λίγες εβδομάδες, φαίνεται να μην χάνει ούτε το Όσκαρ. Και δικαίως, καθώς είναι η πιο ολοκληρωμένη ταινία, κυρίως τεχνικά και όχι τόσο ερμηνευτικά, σε σχέση με τις υπόλοιπες. Λογικά πάμε για νούμερα Διάσωσης του Στρατιώτη Ράιαν, που είχε τότε 5 στα 11.

Το φαβορί: 1917

Η έκπληξη: Ο Ιρλανδός, Joker

Καλύτερη Σκηνοθεσία

Αν υπάρχει κάποιος που αξίζει αυτό το Όσκαρ περισσότερο από τους υπόλοιπους, αυτός είναι ο Sam Mendes για το 1917. Ο τύπος έφτιαξε μια ταινία και την έκανε να μοιάζει με μονοπλάνο. Χωρίς να κουράζει, χωρίς να ζαλίζει. Με κάθε σεβασμό στους κουλτουριάρηδες φίλους μας, εδώ το πήρε ο Iñárritu για το Birdman, θα το χάσει ο Mendes? Λογικά όχι, και ειδικά μετά τα BAFTA και Χρυσή Σφαίρα.

Το φαβορί: Sam Mendes, 1917

Η έκπληξη: Quentin Tarantino, Κάποτε στο Χόλλυγουντ

Καλύτερος Α Αντρικός Ρόλος

Το πιο σίγουρο βραβείο της βραδιάς. Όσο καλός και να ήταν ο Adam Driver στην Ιστορία Γάμου, και όσο γλυκός παππούλης και να ήταν ο Jonathan Pryce στους Δύο Πάπες, ο Phoenix στο Joker ανέβασε τον πήχυ τόσο ψηλά, που δεν τον φτάνει κανείς. Μετά τον Rami Malek πέρυσι στο Bohemian Rhapsody και τον Gary Oldman πριν δύο χρόνια στην Πιο Σκοτεινή Ώρα, άλλη μια χρονιά που υπάρχει αδιαμφισβήτητο φαβορί σε αυτήν την κατηγορία και θα φύγει με το αγαλματάκι.

Το φαβορί: Joaquin Phoenix, Joker

Η έκπληξη: –

Καλύτερος Α Γυναικείος Ρόλος

Μπορεί πέρυσι να είχαμε ντέρμπι μεταξύ Olivia Colman και Glenn Close, φέτος όμως η Renée Zellweger για το Judy φαίνεται να μην έχει αντίπαλο. Ένα βραβείο που, μαζί με αυτό του Phoenix, λανσάρεται από την αρχή της κινηματογραφικής σεζόν ως ένα από τα πιο σίγουρα της χρονιάς. Σημαντικό ρόλο βέβαια έπαιξε και το γεγονός ότι η ταινία προβλήθηκε νωρίς και πρόλαβε να λανσαριστεί η υποψηφιότητα. Η Scarlett βέβαια καραδοκεί, και δεν μου το βγάζει κανείς απ’ το μυαλό ότι μπορεί να κάνει και το μπαμ.

Το φαβορί: Renée Zellweger, Judy

Η έκπληξη: Scarlett Johansson, Ιστορία Γάμου

Καλύτερος Β Αντρικός Ρόλος

Άλλη μια κατηγορία με ξεκάθαρο φαβορί. Ο Brad Pitt για την ερμηνεία του στο Κάποτε στο Χόλλυγουντ έχει σαρώσει όλα τα βραβεία. Χωρίς υπερβολή, στα 9 από τα 10 βραβεία για τα οποία έχει προταθεί, το έχει πάρει.

Υπάρχει βέβαια και ο Joe Pesci από τον Ιρλανδό, που, σε αντίθεση με τον συμπρωταγωνιστή του Al Pacino, είχε πολύ δυνατή ερμηνεία και  δεν πρέπει να τον ξεγράψουμε. Αδικαιολόγητη απουσία από τις υποψηφιότητες αυτή του Sam Rockwell από το Τζότζο, που θα μπορούσε κάλλιστα να πάρει την θέση του Anthony Hopkins από τους Δύο Πάπες.

Το φαβορί: Brad Pitt, Κάποτε στο Χόλλυγουντ

Η έκπληξη: Joe Pesci, Ο Ιρλανδός

Καλύτερος Β Γυναικείος Ρόλος

Αν δεν θέλεις να δεις την Ιστορία Γάμου, το καταλαβαίνω και μπορώ να το δεχτώ. Δες όμως έστω τα αποσπάσματα με την Laura Dern, η οποία είναι τόσο απολαυστική, που μπορούν να σταθούν και μόνα τους. Η Kathy Bates έρχεται από πίσω με αξιοπρεπέστατη παρουσία στο Richard Jewell, αλλά δύσκολα θα το πάρει από την Dern.

Το φαβορί: Laura Dern, Ιστορία Γάμου

Η έκπληξη: Kathy Bates, Richard Jewell

Καλύτερο Πρωτότυπο Σενάριο

Με την φούρια που έχει στις κατηγορίες Καλύτερης Ταινίας και Καλύτερης Σκηνοθεσίας, το 1917 θα μπορούσε να παρασύρει στο διάβα του και το βραβείο Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου. Όμως το σενάριο στα Παράσιτα είναι πραγματικά πρωτότυπο. Έχει τρομερό στόρυ, και απίστευτες εναλλαγές και ανατροπές, που πολλοί την χαρακτηρίζουν και ταινία της χρονιάς. Ακολουθεί σε πιθανότητες το Στα Μαχαίρια, αλλά είναι πολύ πίσω και δεν θα κάνει κάτι.

Το φαβορί: Παράσιτα

Η έκπληξη: 1917

Καλύτερο Διασκευασμένο Σενάριο

Η παρουσία του Ιρλανδού σε αυτήν την κατηγορία είναι καταλύτης. Όπως και να το κάνουμε παρουσιάζει ένα αξιόλογο σενάριο, το οποίο όμως έχει αποδοθεί καπως…βαρετά, αφού ουσιαστικά αυτά που βλέπουμε είναι τα ίδια και τα ίδια επί 3.5 ώρες. Αντίθετα, το σενάριο του Τζότζο είναι απολαυστικό. Πολύ ωραία σάτιρα, με ιστορία και πλοκή που κάνει την ταινία μεστή και περιεκτική. Τζότζο for the win λοιπόν.

Το φαβορί: Τζότζο

Η έκπληξη: Ο Ιρλανδός

Καλύτερη Φωτογραφία

Και εδώ έχουμε φαβορί, και δεν είναι άλλο από το 1917. Οι εικόνες από τα χαρακώματα του Α Παγκοσμίου Πολέμου είναι το λιγότερο σοκαριστικές. Πολύ καλή φωτογραφία έχει και ο Φάρος, όμως αυτά που βλέπεις στο 1917 σου μένουν ανεξίτηλα στην μνήμη.

Το φαβορί: 1917

Η έκπληξη: Ο Φάρος

Καλύτερο Μοντάζ

Ίσως η πιο αμφίρροπη κατηγορία φέτος. Δεν ξέρω για ποιον λόγο το 1917 δεν είναι ανάμεσα στις υποψήφιες ταινίες. Για ένα τέτοιο τεχνικό επίτευγμα, θα άξιζε μια θέση. Η απουσία αυτή μάλιστα διακυβεύει κατά πολλούς και το βραβείο Καλύτερης Ταινίας, αφού τα τελευταία πολλά χρόνια ποτέ δεν το έχει πάρει ταινία που δεν έχει υποψηφιότητα στο μοντάζ. Εκτός από μία φορά, που το έκανε το Birdman, χρησιμοποιώντας μάλιστα την ίδια σκηνοθετική οπτική.

Ως φαβορί προβάλει ο Ιρλανδός, επουδενί όμως δεν πρέπει να ξεγράψουμε τα Παράσιτα, που ειδικά προς το τέλος η εναλλαγή των σκηνών είναι υποδειγματική. Και οι υπόλοιπες ταινίες όμως, και κυρίως τα Ford v Ferrari και Joker, έχουν τις πιθανότητες τους. Τόσο ο γρήγορος ρυθμός σε μια ταινία αγώνων αυτοκινήτων, όσο και η ιστορία της μετάπτωσης ενός ημίτρελου σε τρελό, χρειάζονται αν μη τι άλλο απαιτητικό μοντάζ.

Το φαβορί: Παράσιτα

Η έκπληξη: Ford v Ferrari, Joker, Ο Ιρλανδός

Κατά τ’ άλλα, αμφίρροπη είναι και η κατηγορία του Καλύτερου Animation. Χωρίς ιδιαίτερο ενδιαφέρον φέτος, υπάρχουν τα Klaus (που πήρε και το BAFTA) και I Lost My Body που στριμάρουν στο Netflix, ο νικητής της Χρυσής Σφαίρας Missing Link και η απαραίτητη πινελιά της Pixar με το Toy Story 4. Μάλλον θα κριθεί ανάμεσα στους νικητές Klaus και Missing Link.

Μετά το βραβείο Α Αντρικού Ρόλου, το βραβείο Ξενόγλωσσης Ταινίας θα είναι το δεύτερο πιο σίγουρο της βραδιάς, με τα Παράσιτα να παίζουν χωρίς αντίπαλο. Στις μουσικές κατηγορίες, το βραβείο Καλύτερης Μουσικής θα πάει μάλλον στο Joker με το 1917 να ακολουθεί σε πιθανότητες, ενώ αυτό του Καλύτερου Τραγουδιού θα καταλήξει λογικά στο Rocketman.

Όσο αφορά τον ήχο, τα Ford v Ferrari και 1917 είναι τα φαβορί και στις δύο κατηγορίες Ηχητικού Μοντάζ και Ηχητικού Μιξάζ, και ίσως και να τα μοιραστούν. Το 1917 παίζει δυνατά και στα Οπτικά Εφέ, αν και δυστυχώς ίσως εκτιμηθούν περισσότερο οι προσπάθειες που έγιναν ώστε οι πρωταγωνιστές του Ιρλανδού να μοιάζουν 30 χρόνια νεότεροι.

Στην κατηγορία για Καλύτερα Κοστούμια, οι Μικρές Κυρίες μάλλον θα φύγουν με το μοναδικό βραβείο που θα πάρουν. Το ίδιο θα συμβεί πιθανώς και για το Bombshell με το βραβείο για Καλύτερο Μακιγιάζ, αν και τα 1917 και Judy έχουν επίσης αρκετές πιθανότητες. Τέλος, το βραβείο Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης ανήκει στο 1917 με τα καταπληκτικά σκηνικά, παρόλο που Ιρλανδός και Κάποτε στο Χόλλυγουντ ακολουθούν σε απόσταση αναπνοής.

Ίσως σας ενδιαφέρουν…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *